پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204041
آب پاکي روي دستان فارغ التحصيلان استان
مديرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري: فارغ التحصيلان به دنبال ميز نباشند
تاریخ انتشار : 1394/10/19 11:10:58
نمایش : 1651
مديرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: ارگان هاي اداري استان نه ظرفيت استخدامي و نه مجوز براي استخدام نيرو دارند؛ فراغ التحصيلان بيکار بايد به سمت ايجاد تعاوني ها بروند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، براساس چکيده نتايج طرح آمارگيري نيروي کار تابستان ۹۴ مرکز آمار ايران نرخ بيکاري با ۱.۴درصد افزايش در اين فصل ۱۰.۹ رسيده است؛ بيشترين نرخ بيکاري مربوط به استان چهار محال و بختياري ۱۶ درصد است.

براساس اين گزارش، در کشور سهم اشتغال در بخش کشاورزي ۱۹/۲ درصد، در بخش صنعت ۳۲/۲ درصد و خدمات ۴۸/۶ درصد است.

بررسي نرخ بيکاري افراد ۱۰ ساله و بيشتر نشان مي‌دهد که ۱۰/۹ درصد از جمعيت فعال (شاغل و بيکار)، بيکار بوده‌اند.
بررسي روند تغييرات نرخ بيکاري حاکي از آن است که اين شاخص،نسبت به تابستان ۱۳۹۳، ۱/۴ درصد و نسبت به بهار ۱۳۹۴، ۰/۱ درصد افزايش يافته است.

بررسي تغييرات نرخ مشارکت اقتصادي حاکي از آن است که اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ۱۳۹۳) ۱/۷ درصد و نسبت به فصل گذشته (بهار ۱۳۹۴)، ۰/۹ درصد افزايش يافته است

جزئيات اين گزارش آماري بيکاري ۳۲ استان کشور منتشر شده است.

سيد عباس جزايري مديرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري در گفت و گو اختصاصي با جهانبين نيوز اظهار کرد:
 
بيشترين نرخ بيکاري مربوط به استان چهار محال و بختياري ۱۶ درصد است.
آمار ثبت شده در اين اداره در سطح استان در کاريابي ها 38 هزار و ۵۰۰نفر بوده که ۱۸هزار آن مربوط به فارغ التحصيلان دانشگاهي است.

جزايري در خصوص آمار ارائه شده از سوي مرکز آمار گفت: طبق برنامه پنجم توسعه، دولت و دستگاه هاي اجرايي در سال گذشته قصد داشتند نرخ بيکاري را از ۵/۱۵درصد به ۸درصد کاهش دهند اما به دلايل مشکلات اقتصادي و درگيري هاي دولت با ترحيم ها اين امر محقق نشد.

وي به همکاري دستگاه هاي اجرايي براي ايجاد زمينه هاي اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: دستگاه هاي اجرايي تمام تلاش خود را براي راه اندازي صنعت هاي کوچک و پربازده کرده تا از نرخ بيکاري در استان کاسته شود.

وي با بيان اينکه سطح بيکاري به سمت فارغ التحصيلان دانشگاهي است؛ تاکيد کرد: تحصيل کردگان به دنبال ميز نباشند.

جزايري با بيان اينکه تحصيل کردگان به دنبال استخدامي در ادارات نباشند گفت: ارگانهاي اداري نه ظرفيت استخدامي و نه مجوز براي استخدام نيرو دارند.

وي تاکيد کرد: براي کاهش نرخ بيکاري بايد به سمت تشکيل تعاوني ها رفت و اگر اين امر محقق شود نرخ بيکاري به صورت قابل ملاحظه اي کاهش مي يابد.

مديرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: اگر فارغ التحصيلان ما به دنبال ايجاد تعاوني ها باشند نه تنها حمايت مي شوند بلکه مي توانند نرخ بيکاري در جمعيت تحصيل نکردگان را نيز کاهش دهند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html